gtag('config', 'UA-177535994-1'); Skip to main content

“Er was persoonlijk contact in plaats van een suf mailtje. Dat was erg fijn.”

Rens van Dinter
Magazijnmedewerker

De 21-jarige Rens van Dinter is in juni 2019 afgestudeerd als horecaondernemer aan De Rooi Pannen in Eindhoven. Kort daarna is hij aan de slag gegaan als eerste medewerker bij een lunchroom. Na een aantal maanden met plezier te hebben gewerkt merkte hij dat hij de passie in horeca een beetje verloren was. Dit kwam door een combinatie van zijn werkplek en de werkvermindering die de coronamaatregelen met zich meebrachten. Rens besloot daarom om eens goed na te denken over wat hij met zijn toekomst wilde doen.

 

De kans om iets nieuws te proberen

“Toen ik merkte dat ik het plezier begon te verliezen in mijn werk en weinig tot geen uren meer kon maken door de gevolgen van Covid-19, besloot ik om eens goed na te denken over wat ik nu precies wilden doen. Hoewel ik horeca heel leuk vind, merkte ik dat de avond- en weekenduren werken niet heel fijn voor mij waren. Ook houd ik ervan sociaal contact te hebben met collega’s, maar daar was door de drukte op de werkvloer helemaal geen tijd voor. Dat vond ik erg jammer. Met dat in gedachten besloot ik eens rond te kijken wat de banenmarkt allemaal te bieden had. Ik bedoel, ik ben jong, leergierig en een harde werker. Ik stond open voor heel veel potentiele functies en wilde er vooral voor zorgen dat ik alles eruit ging halen wat erin zat. Ik wilde geen spijt hebben als ik na jaren terugkeek naar mijn leven en dan dacht ‘wat nu als ik toch iets anders was gaan doen?’. Ik zag dit daarom als mijn kans om iets nieuws te proberen en te zien of dat zou bevallen.”

 

Zoektocht naar werk tijdens Corona

“Ik begon mijn zoektocht door voor mezelf op een rijtje te zetten wat voor werk me allemaal interessant zou lijken. Vanuit daar ben ik gaan solliciteren op verschillende functies bij diverse grote bedrijven. Dit deed ik door op de sites van diverse bedrijven te kijken en te zien of er iets interessants tussen zat. De functies waarop ik reageerde varieerde van gastheer tot financieel medewerker. Dankzij mijn opleiding Horecaondernemer heb ik op die gebieden namelijk de nodige kennis. En als ik bepaalde kennis of vaardigheden voor een functie niet zou hebben, was ik meer dan bereid daar extra inzet voor te geven en mezelf bij te scholen. Ik merkte echter helaas dat deze manier van solliciteren niet direct veel succes had. Ik werd regelmatig voor een tweede gesprek uitgenodigd, maar niet aangenomen. Er waren zo veel mensen die door Corona op zoek waren naar ander werk; mensen met meer ervaring, mensen met een betere aansluiting op het profiel… Het was daardoor erg lastig om op deze manier werk te vinden.”

 

Via Activus Uitzendbureau vond ik een nieuwe uitdaging

“Uiteindelijk bracht mijn zoektocht me bij Activus Uitzendbureau. Via Indeed had ik gereageerd op een functie die door Activus Uitzendbureau was geplaatst. Helaas was deze nét vergeven en was ik dus te laat. Maar de recruiter die ik sprak vertelde me dat ze onder de indruk was van mijn CV en me alsnog wilde uitnodigen voor een kennismakingsgesprek. Ik besloot langs te gaan en na een leuk gesprek met haar te hebben gehad stelde ze me een andere, passende functie voor. Dit betrof de functie ‘algemeen medewerker’ bij Adezz in Uden. Ik ben toen op sollicitatiegesprek bij het bedrijf geweest en ze waren erg enthousiast over mij. Ik besloot de functie aan te nemen en werk sinds september met plezier bij dit bedrijf.”

 

Toekomstperspectief met pluspunten

“Als je me vier jaar geleden had vertelt dat ik algemeen medewerker zou zijn bij een groot bedrijf, had ik je niet geloofd. Mijn passie lag toen immers bij de horeca. Bij Adezz krijg ik echter de ruimte om mezelf te ontwikkelen en samen met het bedrijf te groeien. Eén van de belangrijkste eisen aan een nieuwe baan was voor mij een goed toekomstperspectief en dat heb ik hier. Het bedrijf gelooft in mijn kwaliteiten en is erg tevreden over het werk dat ik lever. Ik heb de ambitie om binnenkort mijn heftruckcertificaat te behalen en mezelf breder inzetbaar te maken. Het lijkt me onwijs gaaf om binnen het bedrijf door te groeien naar bijvoorbeeld teammanager. De switch van horeca naar een bedrijfsfunctie was wennen, maar wel heel fijn. Ik heb nu meer vastigheid en werk van maandag tot en met vrijdag in dagdienst. Dit geeft me meer ruimte leuke dingen te plannen. Ook is er op het werk tijd om een babbeltje te maken met collega’s, iets wat ik bij mijn oude werk miste. Het verdient ook een stuk beter dan horecawerk, dus dat is een extra mooi pluspunt!”

 

Werk vinden via Activus Uitzendbureau

“Ik heb hiervoor niet eerder gewerkt via een uitzendbureau. Ik heb altijd geleerd dat het effectiever is om direct via een bedrijf te solliciteren. Er waren wel uitzendbureaus die me hebben benaderd en me banen hadden aangeboden, maar dat waren minder goede matchen. Het leek toen meer alsof ze me maar aan het werk wilden hebben omdat het voordelen had voor hen, niet omdat de functie nu zo goed bij me paste. Bij Activus Uitzendbureau was dit niet zo. De recruiters waren vriendelijk en betrokken. Er was persoonlijk contact, geen suf mailtje om het zo maar even te zeggen. Ze luisterden echt naar mij en mijn werkwensen en hebben vanuit daar een goede match gemaakt met een functie waarop ikzelf niet zou hebben gesolliciteerd, maar goed bij me blijkt te passen! Het is ook erg snel gegaan. Want nadat ik op kennismakingsgesprek bij Activus Uitzendbureau was geweest en de functie me werd voorgesteld kon ik eigenlijk al dezelfde dag op sollicitatie bij het bedrijf en vervolgens de maandag erop al meteen beginnen.”

Met behulp van Activus Uitzendbureau heeft Rens zijn nieuwe uitdaging gevonden en werkt hij sinds september 2020 met plezier bij Adezz in Uden. Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem contact op met een van onze activeerders!

 

 

Lees ook het klantverhaal van Sander Hoogland – KAM-Coördinator / Werkvoorbereider bij Jos Kanters Groenvoorziening